Tuotteiden palauttaminen

Vaihto-oikeus

pretty.fi –verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Voit palauttaa tuotteen maksutta alla olevien ohjeiden mukaisesti ja tehdä halutessasi uuden tilauksen. Virheet toimituksessa korjataan pretty.fi:n kustannuksella. Jos olet saanut väärän tuotteen tai lähetyksestä puuttuu tuote, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Viallinen tuote

Jos vastaanottamasi tuote on rikkoutunut tai muuten viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Älä lähetä viallista tuotetta asiakaspalautuksena ennen kuin olet saanut asiakaspalvelulta toimintaohjeet.

Tuotteita koskevat reklamaatiot pitää tehdä 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.
Enimmäiskorvaus viallisesta tuotteesta on tuotteen hinta lisättynä toimituskuluilla.

Tilauksen peruuttaminen

Tilauksen voi perua vain jos tilaustasi ei ole ennen peruutusilmoitusta ehditty käsitellä ja lähettää asiakkaalle. Ilmoita tilauksen peruuttamisesta viipymättä joko lähettämällä sähköpostiviesti asiasta osoitteeseen aspa(at)pretty.fi tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 040 521 1432 (arkisin 10 – 16, matkapuhelinmaksu).

Mikäli tilauksesi on ehditty käsitellä ja lähettää, on kyseessä tilauksen palauttaminen.

Yhden tai useamman tuotteen palauttaminen

Tuotteiden palauttaminen on maksutonta kun noudatat seuraavia ohjeita:

1. Tee palautusilmoitus 14 päivän kuluessa
Ilmoita palautuksesta 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kirjaudu asiakastilillesi verkkokaupan sivuston ylälaidasta ja tee palautusilmoitus. Käytä kirjautumiseen sähköpostiosoitettasi ja salasanaasi. Saat automaattisen kuittauksen ja palautusohjeet sähköpostiviestinä kun olemme vastaanottaneet ilmoituksen. Jos et pääse kirjautumaan asiakastilillesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

2. Palauta vain avaamattomia, kokeilemattomia ja ehjiä tuotteita
Maksuton palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia, ehjänä perille saapuneita palautettavia tuotteita. pretty.fi –verkkokaupassa myytävät kosmetiikkatuotteet ovat hygieniatuotteita: et saa avata, kokeilla tai käyttää tuotetta jonka aiot palauttaa. Tämä koskee myös tuotteiden päällysteitä ja pakkauksia. Pakkausmateriaali, esim. kuplamuovi ei ole edellä mainittu pakkaus tai päällyste.

Mikäli palautat avatun, kokeillun tai käytetyn tuotteen emme hyvitä siitä maksettua hintaa. Lisäksi joudut maksamaan palautuksesta aiheutuneet kulut. Pakkaa palautettava tuote hyvin sillä mikäli se rikkoutuu palautuskuljetuksessa emme hyvitä siitä maksamaasi hintaa.

Jos tuote on rikkoutunut jo matkalla pretty.fi:sta tilaajalle, merkitse tieto siitä palautuslomakkeeseen.

3. Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus
Toimipaikasta palautuva, asiakkaan noutamatta jättämä lähetys josta ei ole lähetetty palautusilmoitusta ei ole palautus. Vähennämme noutamattoman lähetyksen palautumisesta aiheutuvina kuluina tilauksen kaksinkertaisia toimituskuluja (3,80 – 25,80 euroa) vastaavan summan ennen maksun palautusta tai laskun oikaisua.

Ellet aio noutaa saapuvaa lähetystä, täytä ja lähetä palautusilmoitus, muuten veloitamme em. kaksinkertaisia toimituskuluja vastaavan summan.

4. Virheelliset osoitetiedot tai väärä puhelinnumero
Asiakkaan tilauksensa yhteydessä antamien puutteellisten / virheellisten osoitetietojen tai virheellisen puhelinnumeron vuoksi palautuneeiden lähetysten osalta veloitetaan kaksinkertaiset toimituskulut. Tarkasta huolellisesti tilauksen yhteydessä antamasi tiedot jotta tilaus saapuu perille; osoitetiedot ja etenkin pakettiautomaattilähetyksien osalta antamasi puhelinnumero. 

Kirjoitusvirhe on virhe mikäli se aiheuttaa lähetyksen palautumisen lähettäjälle.

5. Ilmoitamme kun palautuksesi on käsitelty.
Pyrimme käsittelemään asiakaspalautukset viikon kuluessa niiden saapumisesta. Saat ilmoituksen sähköpostilla kun palautuksesi on tarkastettu ja käsitelty.

Klarnan maksutavoilla tehtyjä ostoksia koskevat palautukset oikaistaan laskulle tai tilille. Saat uuden laskun kun palautus on käsitelty, tiliostosten osalta lähetämme korjatun vahvistuksen. Pankkitunnuksilla maksettujen ostosten palauttaminen tapahtuu turvallisuussyistä ainoastaan Paytrail -tillin kautta ja rahaliikenteestä vastaa Paytrail palautusilmoitustemme mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä että sinun pitää luoda palautusta varten maksuton Paytrail -tili mikäli sinulla ei sellaista ole. Luottokorttiostosten hyvitykset ja palautukset hoitaa Paytrail palautusilmoitustemme perusteella luottokorttitilillesi. PayPal -ostosten osalta palautukset ja hyvitykset tehdään PayPal -tilillesi.

asiakaspalvelun yhteystiedot:

aspa(at)pretty.fi
040 521 1432 (arkisin 10 - 16)