Tilausehdot

Yleiset tilausehdot

Tilausten käsittely 
Pyrimme toimittamaan arkisin kello 13 saapuneet tilaukset joiden toimitustapa on pakettilähetys Postin kuljetettavaksi samana päivänä, muutoin seuraavana arkipäivänä.
Kirjeet ja maksikirjeet lähetetään viimeistään toisena arkipäivänä tilauksen tekemisestä.

Tuotteiden esittely verkkokaupassa
Tuotteet esitellään pretty.fi -verkkokaupassa yhden tai useamman kuvan ja tekstimuotoisen tuotekuvauksen avulla. Pyrimme säätämään värikosmetiikan kuvien sävyt vastaamaan mahdollisimman tarkoin tuotteen sävyä - tarkasteltuna sisätiloissa keinovalossa ja iMacin ruudulta. Tietokoneiden ja muiden laitteiden värien toistossa on eroavaisuuksia mistä johtuen vastaanottamasi tuote saattaa näyttää eri sävyiseltä kuin verkkokaupan sivustolla.

Moniin tuotteisiin on lisätty lista tuotteen sisältämistä ainesosista. Tarkasta kuitenkin aina ainesosaluettelo vastaanottamastasi tuotteesta ennen sen käyttöönottoa, sillä koostumus on saattanut muuttua ainesosaluettelon luomisen jälkeen.

Tuotteiden vastaanottaminen ja tarkastaminen
Tarkasta että olet vastaanottanut tilauserittelyn mukaiset tuotteet - myös värisävyjen osalta - ennen kuin avaat tai kokeilet tuotteita. Ilmoita pikimmiten, viimeistään 8 päivän kuluessa tilauksen saapumisesta mahdollisista virheistä. Emme vaihda tai hyvitä avattuja, kokeiltuja tai käytettyjä kosmetiikkatuotteita. Toimituksessa tapahtuneen virheen enimmäiskorvaus on tuotteen hinta lisättynä mahdollisen jälkitoimituksen toimituskuluilla.

Tilauksen peruuttaminen
Mikäli haluat peruuttaa äskettäin tekemäsi tilauksen, ilmoita siitä viipymättä sähköpostitse asiakaspalveluun, osoitteeseen aspa(at)pretty.fi. Odota yhteydenottoamme - annamme tarvittaessa lisäohjeita asian hoitamiseksi. Tilausnumeron ilmoittaminen peruutuksen yhteydessä nopeuttaa asian käsittelyä. Lähetettyä tilausta ei voi peruuttaa vaan tällöin kyseessä on palauttaminen.

Mikäli tilaamasi tuote on loppunut varastosta tai tarvitsemme lisätietoja tilaukseesi liittyen, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä ensisijaisesti sähköpostitse. Tilauksesi saapuu valitsemastasi toimitustavasta ja asuinpaikasta sekä ajankohdasta riippuen tavallisesti 1 – 7 vuorokaudessa. Poikkeavista käsittelyaikatauluista ilmoitetaan pretty.fi -etusivulla.

Tilausvahvistus
Vahvistamme tilauksesi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen automaattisesti muutaman minuutin kuluttua tilauksestasi. Mikäli et saa tilausvahvistusta, ota pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme tarkastaa miksi vahvistus ei ole tullut perille. 

Tilausvahvistuksesta käyvät ilmi:

- tilausnumero
- tilauksen sisältö
- tuotenumerot
- tuotteiden hinnat ja tilauksen kokonaishinta
- toimitustapa

Tuotteiden mukana toimitetaan tilausvahvistus/kuitti joka sisältää tilausta koskevat tiedot. Säästä tilausvahvistus/kuitti jotta voit tarkistaa tilauksen sisällön sekä hinnan.

Tuotteet ja tuotehinnat
pretty.fi -verkkokaupan tilaukset käsitellään edellä "Tilausten käsittely" -kohdassa kerrotulla tavalla.Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. pretty.fi varaa oikeuden oikaista mahdolliset huomattavat virheet tuotteiden hinnoittelussa ja tuotetietojen syöttämisen yhteydessä tapahtuneet virheet.

Tarjoukset ja alennusmyynnit
Tuotteiden tarjoushinnat esitellään tuotteiden yhteydessä. Hintatarjous on voimassa rajoitetun ajan ja koskee vain varastossa olevia tuotteita, joita on rajoitettu erä. Mikäli tarjoustuote myydään loppuun tarjousaikana, ei sitä välttämättä saada lisää ennen tarjouksen päättymistä.

Tuotteiden takuuaika ja tuotevirheet
pretty.fi -verkkokaupassa myytävillä sähkölaitteilla on takuu josta maininta löytyy kyseisen tuotteen tuotetiedoista. Tilausvahvistus tai pakkauslista toimii takuukuittina, lisäksi tilausnumerolla voidaan tarvittaessa todentaa tuotteen hankinta-ajankohta. 

Kosmetiikkatuotteilla ei ole takuuaikaa, korjaamme mahdolliset tuotevirheet kohtuullisen ajan - tavallisesti 30 vuorokautta - kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos epäilet tuotevirhettä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asian jatkoselvittelyä varten. 

Älä käytä tuotettta jos epäilet sen olevan virheellinen, se saattaa pahimmillaan vaarantaa terveytesi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen 
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Euroopan komissio on avannut kansainvälisen verkkokaupan riidanratkaisua helpottamaan suunnitellun ODR- (Online Dispute Resolution) foorumin osoitteeessa http://ec.europa.eu/odr .
ODR-foorumi yhdistää eri maiden kuluttajat ja kuluttajariitalautakuntaa vastaavat riidanratkaisuelimet. Mahdollisissa ODR -riita-asioissa käytettävä sähköpostiosoite verkkokauppamme osalta on aspa(at)pretty.fi

Maksutavat

pretty.fi -verkkokaupassa voit maksaa ostoksesi heti verkkopankkitunnuksilla, luottokortilla tai PayPal -maksuna. Lisäksi saat tarvittaessa maksuaikaa ostoksillesi Klarnan tarjoamilla maksutapavaihtoehdoilla. Kuluttaja-asiamies suosittelee valitsemaan maksutavaksi laskun jolloin voit maksaa ostokset vasta kun olet ne vastaanottanut.

Tässä linkki Klarnan yleisiin ehtoihin.
Tässä linkki Vakiomuotoisiin Eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin.

PayPal
Valitessasi maksutavan PayPal maksu suoritetaan suoraan asiakkaan omalta PayPal-tililtä, mikäli asiakkaalla sellainen on, tai luottokortilla PayPalin palvelussa. Lisätietoa löydät osoitteesta www.paypal.com. 

Palautusten ja hyvitysten maksuliikenne

Seuraava koskee varastosta loppuneita ja hyvitettäviä tuotteita sekä asiakaspalautuksia:
Klarnan maksutavoilla tehtyjä ostoksia koskevat palautukset oikaistaan laskulle tai tilille. Saat uuden laskun kun palautus on käsitelty, tiliostosten osalta lähetämme korjatun vahvistuksen. Pankkitunnuksilla maksettujen ostosten palauttaminen tapahtuu turvallisuussyistä ainoastaan Paytrail -tillin kautta ja rahaliikenteestä vastaa Paytrail palautusilmoitustemme mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä että sinun pitää luoda palautusta varten maksuton Paytrail -tili mikäli sinulla ei sellaista ole. Luottokorttiostosten hyvitykset ja palautukset hoitaa Paytrail palautusilmoitustemme perusteella luottokorttitilillesi. PayPal -ostosten osalta palautukset ja hyvitykset tehdään PayPal -tilillesi.


Toimitustavat ja -hinnat 

Toimituskulut vaihtelevat valitsemasi toimitustavan mukaan välillä 1,90 – 13,90 €. Valittavana olevaan toimitustapaan vaikuttavat ostoskoriin valittujen tuotteiden koko ja paino. Lisäksi lähetyksen painoa laskettaessa huomoidaan pakkausmateriaalien arvioitu vaikutus lähetyksen kokonaispainoon.

Huomaa että muut kuin kirjelähetyksenä valitut toimitustavat ovat lisäpalveluja joita ei hyvitetä mahdollisen tuotepalautuksen yhteydessä - pretty.fi hyvittää tällöin vain kirjelähetyksen toimituskulut.

Mikäli haluat ohjata saapuvan postipaketin muuhun kuin kotiasi lähinnä olevaan postitoimipaikkaan, tee paketin ohjausta koskeva muutos Postin palvelusta tästä linkistä.

Toimitusaikakyselyn löydät Postin verkkosivulta, merkitse lähetyspaikka -kenttään postinumeroksi 33100. 

Kirje 
Kotiin jaettavana kirjelähetyksenä toimitetaan tilaukset jotka sisältävät vain enintään 30 mm paksuun postituskoteloon mahtuvia tuotteita kuten esim. kynsikoristetarrat, ripsivärit, meikkikynät ja huulipunat. Kirjelähetyksen hinta määräytyy painon mukaan, alkaen 1,90 €.

Järjestelmä tunnistaa tuotteet jotka mahtuvat kotiin jaettavaan kirjeeseen. Mikäli tilauksesi sisältää isokokoisia tuotteita, ei tätä toimitustapaa esitetä vaihtoehtona kaupan kassalla. Kirje on perillä tavallisesti 2 – 4 arkipäivän kuluttua lähettämisestä. Suurimmillaan kotiin jaettava kirje lähetetään 30 mm paksussa, A4 -kokoisessa postituskotelossa joka ei välttämättä mahdu kaikista postiluukuista - silloin jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys pitää noutaa postitoimipaikasta.

Kirjelähetyksenä toimitetaan enintään 500 g painava lähetys. Mikäli lähetyksen kokonaispaino ylittää 500 g ei kirjelähetystä näytetä kassalla toimitustapavaihtoehtona.

Maksikirje
Maksikirje on yli 30 mm paksu kirjelähetys. Hintaan sisältyy jakelu vastaanottajalle mikäli se mahtuu vastaanottajan postiluukkuun tai -laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys on noudettavissa postista. Lähetykselle ei ole seurantatunnusta. Lähetyksen hinta määräytyy painon mukaan, alkaen 4,90 €.

Mikäli tilauksesi voidaan toimittaa kotiin jaettavana kirjeenä, ei tätä toimitustapaa esitetä esitetä vaihtoehtona kaupan kassalla. Kirje tai sitä koskeva saapumisilmoitus on perillä tavallisesti 2 – 4 arkipäivän kuluttua lähettämisestä.

Maksikirjeenä toimitetaan enintään 500 g painava lähetys. Mikäli lähetyksen kokonaispaino ylittää 500 g ei maksikirjettä näytetä kassalla toimitustapavaihtoehtona.

Nouto Postin pakettiautomaattista
Tilauksesi toimitetaan pakettina valitsemaasi Postin pakettiautomaattiin. Saat tekstiviestillä puhelimeesi lähetyksen saapumisilmoituksen sekä PIN-koodin jolla saat paketin noudettua automaatista - muista antaa puhelinnumerosi tilausta tehdessäsi.
 Paketti saapuu automaattiin tavallisesti 1 – 2 arkipäivän kuluttua lähettämisestä. Jos automaatti on täynnä tai siinä on vika, paketti ohjautuu lähipostiiisi. Lähetyksen hinta määräytyy painon mukaan, alkaen 5,90 €.

Lue lisää Postin SmartPOST -palvelusta ja automaattien sijaintipaikoista tästä.

Nouto postista 
Tilauksesi postista noudettavana postipakettina (Economy 16). Lähetyksen hinta määräytyy painon mukaan, alkaen 5,90 €.

Postipaketti toimitetaan lähipostiisi, josta se useimmilla paikkakunnilla on noudettavissa lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä kello 16 jälkeen, joillakin paikkakunnilla Postin toimitusehdoista johtuen vasta toisena arkipäivänä. Saat sähköpostilla ilmoituksen siitä että tilauksesi on lähetetty postipakettina ja samalla postipaketin seurantakoodin. Lisäksi saat tekstiviestin kun paketti on noudettavissa lähipostistasi. Ota henkilötodistus mukaan postiin pakettia noutaessasi.

Postin kotiinkuljetus
Tilauksesi toimitetaan pakettina (Express 14) kotiovellesi. Useimmilla paikkakunnilla paketti on perillä lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä kello 14 mennessä, joillakin paikkakunnilla Postin toimitusehdoista johtuen vasta toisena arkipäivänä. Tarkasta toimitusaika Postin toimitusaikakyselystä ja merkitse lähetyspaikan postinumeroksi 33100. 

Huomaa että Express 14 -palveluun kuuluu vain yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tuolloin tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus, ja lähetys on noudettava lähipostista.

 Lähetyksen hinta määräytyy painon mukaan, alkaen 10,90 €.

Postin joustava kotiinkuljetus
Tilauksesi toimitetaan pakettina (Express Flex) haluamanasi ajankohtana sovittuun osoitteeseen. Useimmilla paikkakunnilla paketti on perillä lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä kello 14 mennessä, joillakin paikkakunnilla Postin toimitusehdoista johtuen vasta toisena arkipäivänä. Tarkasta toimitusaika Postin toimitusaikakyselystä ja merkitse lähetyspaikan postinumeroksi 33100. 

Posti soittaa vastaanottajalle etukäteen sopiakseen toimitusajankohdan ja -osoitteen. Mikäli vastaanottajaa ei kahden yhteydenottoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdasta sopimiseksi. Lähetyksen hinta määräytyy painon mukaan, alkaen 12,90 €.

Toimitukset - yleistä
Pretty Company Finland Oy toimittaa tilauksia toistaiseksi ainoastaan Suomeen. Lähetämme tilaamasi tuotteet postitse mahdollisimman pian - samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Jos jokin tilauksen tavaroista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä ensisijaisesti sähköpostitse. 


Varaamme oikeuden muuttaa valittua toimitustapaa esimerkiksi mikäli tilattujen tuotteiden koko, yhteispaino, arvo tai määrä antaa siihen perusteen. Muutoksesta mahdollisesti aiheutuvat lisäkulut jäävät pretty.fi -verkkokaupan maksettavaksi, asiakkaalle muutoksesta ei aiheudu lisäkuluja.

Suosittelemme rekisteröitymistä pretty.fi -verkkokaupan asiakkaaksi jotta voimme varmistaa sujuvan asiakaspalvelun kaikissa tilanteissa. 

Tilaaja vastaa siitä, että tilatut tuotteet kestävät postilaatikkosäilytyksen. Vastaanottajan postilaatikon tai -luukun olosuhteet - kylmyys, kuumuus tai kosteus - voivat olla haitallisia tuotteille. 


Pakettilähetysten ja pikakirjeiden seurantatunnus toimitetaan lähetysvahvistuksen yhteydessä sähköpostilla, kirjelähetysten osalta seurantatunnusta ei ole käytettävissä.


pretty.fi ei vastaa meistä riippumattomista syistä postin kulussa aiheutuneista viivästyksistä, muutoksista, häiriöistä tai virheistä.

Tuotteiden palauttaminen
Avaamattomien, kokeilemattomien ja käyttämättömien tuotteiden palauttaminen on maksutonta kun toimit palautusohjeiden mukaisesti. Noutamattoman, virheellisten /puutteellisten osoitetietojen tai väärän puhelinnumeron vuoksi palautuneista lähetyksistä veloitetaan kaksinkertaiset toimituskulut.
Lue lisää tuotepalautukista Asiakaspalvelu -valikon kohdasta Tuotteiden palauttaminen.

Kysymyksiä

Tuotteisiin, palautuksiin tai muihin pretty.fi -kauppaa koskeviin kysymyksiin saat vastauksen verkkokaupan asiakaspalvelusta.

aspa(at)pretty.fi
040 521 1432 (arkisin 10 - 16)