Tilausehdot

Yleiset tilausehdot

pretty.fi verkkokaupasta tekemiisi ostoksiin sisältyy maksuvelvollisuus.

Tilausten käsittely 
Pyrimme toimittamaan arkisin kello 13 saapuneet tilaukset joiden toimitustapa on pakettilähetys Postin kuljetettavaksi samana päivänä, muutoin seuraavana arkipäivänä.
Kirjeet ja maksikirjeet lähetetään viimeistään toisena arkipäivänä tilauksen tekemisestä.

Tuotteiden esittely verkkokaupassa
Tuotteet esitellään pretty.fi -verkkokaupassa yhden tai useamman kuvan ja tekstimuotoisen tuotekuvauksen avulla. Pyrimme säätämään värikosmetiikan kuvien sävyt vastaamaan mahdollisimman tarkoin tuotteen sävyä - tarkasteltuna sisätiloissa keinovalossa ja iMacin ruudulta. Tietokoneiden ja muiden laitteiden värien toistossa on eroavaisuuksia mistä johtuen vastaanottamasi tuote saattaa näyttää eri sävyiseltä kuin verkkokaupan sivustolla.

Moniin tuotteisiin on lisätty lista tuotteen sisältämistä ainesosista. Tarkasta kuitenkin aina ainesosaluettelo vastaanottamastasi tuotteesta ennen sen käyttöönottoa, sillä koostumus on saattanut muuttua ainesosaluettelon luomisen jälkeen.

Tuotteiden vastaanottaminen ja tarkastaminen
Tarkasta että olet vastaanottanut tilauserittelyn mukaiset tuotteet - myös värisävyjen osalta - ennen kuin avaat tai kokeilet tuotteita. Ilmoita pikimmiten, viimeistään 8 päivän kuluessa tilauksen saapumisesta mahdollisista virheistä. Emme vaihda tai hyvitä avattuja, kokeiltuja tai käytettyjä kosmetiikkatuotteita. Toimituksessa tapahtuneen virheen enimmäiskorvaus on tuotteen hinta lisättynä mahdollisen jälkitoimituksen toimituskuluilla.

Tilauksen peruuttaminen
Mikäli haluat peruuttaa äskettäin tekemäsi tilauksen, ilmoita siitä viipymättä sähköpostitse asiakaspalveluun, osoitteeseen aspa(at)pretty.fi. Odota yhteydenottoamme - annamme tarvittaessa lisäohjeita asian hoitamiseksi. Tilausnumeron ilmoittaminen peruutuksen yhteydessä nopeuttaa asian käsittelyä. Lähetettyä tilausta ei voi peruuttaa vaan tällöin kyseessä on palauttaminen.

Mikäli tilaamasi tuote on loppunut varastosta tai tarvitsemme lisätietoja tilaukseesi liittyen, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä ensisijaisesti sähköpostitse. Tilauksesi saapuu valitsemastasi toimitustavasta ja asuinpaikasta sekä ajankohdasta riippuen tavallisesti 1 – 7 vuorokaudessa. Poikkeavista käsittelyaikatauluista ilmoitetaan pretty.fi -etusivulla.

Tilausvahvistus
Vahvistamme tilauksesi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen automaattisesti muutaman minuutin kuluttua tilauksestasi. Mikäli et saa tilausvahvistusta, ota pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluumme jotta voimme tarkastaa miksi vahvistus ei ole tullut perille. 

Tilausvahvistuksesta käyvät ilmi:

- tilausnumero
- tilauksen sisältö
- tuotenumerot
- tuotteiden hinnat ja tilauksen kokonaishinta
- arvonlisäveron määrä
- toimitustapa

Tuotteiden mukana toimitetaan tilausvahvistus/kuitti joka sisältää tilausta koskevat tiedot. Säästä tilausvahvistus/kuitti jotta voit tarkistaa tilauksen sisällön sekä hinnan.

Tuotteet ja tuotehinnat
pretty.fi -verkkokaupan tilaukset käsitellään edellä "Tilausten käsittely" -kohdassa kerrotulla tavalla.Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. pretty.fi varaa oikeuden oikaista mahdolliset huomattavat virheet tuotteiden hinnoittelussa ja tuotetietojen syöttämisen yhteydessä tapahtuneet virheet.

Tarjoukset ja alennusmyynnit
Tuotteiden tarjoushinnat esitellään tuotteiden yhteydessä. Hintatarjous on voimassa rajoitetun ajan ja koskee vain varastossa olevia tuotteita, joita on rajoitettu erä. Mikäli tarjoustuote myydään loppuun tarjousaikana, ei sitä välttämättä saada lisää ennen tarjouksen päättymistä.

Tuotteiden takuuaika ja tuotevirheet
pretty.fi -verkkokaupassa myytävillä sähkölaitteilla on takuu josta maininta löytyy kyseisen tuotteen tuotetiedoista. Tilausvahvistus tai pakkauslista toimii takuukuittina, lisäksi tilausnumerolla voidaan tarvittaessa todentaa tuotteen hankinta-ajankohta. 

Kosmetiikkatuotteilla ei ole takuuaikaa, korjaamme mahdolliset tuotevirheet kohtuullisen ajan - tavallisesti 30 vuorokautta - kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos epäilet tuotevirhettä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asian jatkoselvittelyä varten. 

Älä käytä tuotettta jos epäilet sen olevan virheellinen, se saattaa pahimmillaan vaarantaa terveytesi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen 
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Euroopan komissio on avannut kansainvälisen verkkokaupan riidanratkaisua helpottamaan suunnitellun ODR- (Online Dispute Resolution) foorumin osoitteeessa http://ec.europa.eu/odr .
ODR-foorumi yhdistää eri maiden kuluttajat ja kuluttajariitalautakuntaa vastaavat riidanratkaisuelimet. Mahdollisissa ODR -riita-asioissa käytettävä sähköpostiosoite verkkokauppamme osalta on aspa(at)pretty.fi

Maksutavat

pretty.fi -verkkokaupassa voit maksaa ostoksesi heti verkkopankkitunnuksilla, luottokortilla tai PayPal -maksuna. Lisäksi saat tarvittaessa maksuaikaa ostoksillesi Klarnan tarjoamilla maksutapavaihtoehdoilla. Kuluttaja-asiamies suosittelee valitsemaan maksutavaksi laskun jolloin voit maksaa ostokset vasta kun olet ne vastaanottanut.

Tässä linkki Klarnan yleisiin ehtoihin.
Tässä linkki Vakiomuotoisiin Eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin.

PayPal
Valitessasi maksutavan PayPal maksu suoritetaan suoraan asiakkaan omalta PayPal-tililtä, mikäli asiakkaalla sellainen on, tai luottokortilla PayPalin palvelussa. Lisätietoa löydät osoitteesta www.paypal.com. 

Palautusten ja hyvitysten maksuliikenne
Seuraava koskee varastosta loppuneita ja hyvitettäviä tuotteita sekä asiakaspalautuksia: Klarnan maksutavoilla tehtyjä ostoksia koskevat palautukset oikaistaan laskulle tai tilille. Saat uuden laskun kun palautus on käsitelty, tiliostosten osalta lähetämme korjatun vahvistuksen. Pankkitunnuksilla maksettujen ostosten palauttaminen tapahtuu turvallisuussyistä ainoastaan Paytrail -tillin kautta ja rahaliikenteestä vastaa Paytrail palautusilmoitustemme mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä että sinun pitää luoda palautusta varten maksuton Paytrail -tili mikäli sinulla ei sellaista ole. Luottokorttiostosten hyvitykset ja palautukset hoitaa Paytrail palautusilmoitustemme perusteella luottokorttitilillesi. PayPal -ostosten osalta palautukset ja hyvitykset tehdään PayPal -tilillesi.

Tuotteiden palauttaminen
Avaamattomien, kokeilemattomien ja käyttämättömien tuotteiden palauttaminen on maksutonta kun toimit palautusohjeiden mukaisesti. Noutamattoman, virheellisten /puutteellisten osoitetietojen tai väärän puhelinnumeron vuoksi palautuneista lähetyksistä veloitetaan kaksinkertaiset toimituskulut.
Lue lisää tuotepalautukista Asiakaspalvelu -valikon kohdasta Tuotteiden palauttaminen.

Toimitustavat ja -kulut
Katso toimitustapoja ja -kuluja koskevat tiedot täältä.

Kysymyksiä
Tuotteisiin, palautuksiin tai muihin pretty.fi -kauppaa koskeviin kysymyksiin saat vastauksen verkkokaupan asiakaspalvelusta.

aspa(at)pretty.fi
040 521 1432 (arkisin 10 - 16)

Top